Nicsak, ki figyel az ablakon?

Az tavalyi országgyűlési kampány hevében Vácott tartott sajtótájékoztatóján Rétvári Bence és Csépke András, a MÁV-Start Zrt. azóta menesztett vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy 2019 végére az emeletes vonatok menetrend szerint fognak közlekedni az elővárosi vonalakon. A céldátum azóta 2020 elejére módosult - ki gondolta volna, hogy Magyarországon semmi sem készül el időre? :) - és az is kiderült, hogy bizonyos pályaszakasz alagútjainak magassága jelenleg alkalmatlan arra, hogy átférjenek alatta az emeletes Stadler KISS motorvonatok. Képviselői kérdésre Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára elmondta, lehetőség van az alagút átalakítására, aminek költsége a MÁV becslése alapján 3,5-5,5 milliárd forint között alakulhat. Ki gondolta volna, hogy Magyarországon semmi sem annyiba kerül mint előzőleg tervezték? :)

Fehér Zsolt